Jak začít hrát

12. července 2018 v 21:34
Vítejte na webu herní místnosti Lumos! Pokud jste pravidelnými hráči na serveru chatujme, tento článek vám pravděpodobně neřekne nic moc nového - pokud jste se ovšem ke hře dostali jako noví hráči úplnou náhodou, nebo díky reklamám na jiných webových stránkách, jste tu správně!
V tomto článku vás seznámíme s tím jak se přidat do naší hry a se vším, co by vás mohlo zajímat.

▷Kde se hraje?

Hraje se na chatovací místnosti na serveru Chatujme - k tomu abyste se k naší hře připojili vám stačí registrace postavy (viz. níže, a článek Registrace), a účet na tomto serveru. K registraci účtu na chatujme vám stačí vaše emailová adresa, je velmi snadná, a získáte s účtem přístup i do zbytku textových RP her na této stránce. Přímo na místnost se pak dostanete ze stránky Chatujme, nebo odkazem vlevo v menu.

▷Jak se hraje?

Pokud jste úplnými nováčky v hraní RP her, se základy hry vám pomůže náš článek Co je to RPG. Naše hra se odehrává v prostředí světa Harryho Pottera, jen pár měsíců po poražení Vy-víte-koho (1982) - a to v reálném čase. Děj hry se bude soustředit především na Bradavice (kvůli plynulosti hry je oproti canonu změna, že v období prázdnin zde studenti i profesoři mohou zůstávat a pořádat doučovací hodiny), ale není na ně omezen. Můžete si ted vytvářet postavy profesorů a studentů, ale čarodějů kteří už dávno do školy nechodí a ani v ní nepracují.

▷Za koho se hraje?

Můžete si tedy vytvářet postavy studentů, zaměstnanců Bradavické školy, ale i ostatních čarodějů. Nabízí se tedy otázka - co původní postavy. Můžete hrát i za ně? Můžete hrát postavy s nimi příbuzné, co se ale v knížkách neobjevily? Můžete si vytvořit postavu na místo které už zabírá nějaká v existující v knize? Ano, ano a ano. Ale!
Původní postavy z příběhu můžete hrát pouze za předpokladu že jste si jistí že je dovedete hrát věrně předloze, nebo jen s minimálními změnami. Příbuzenstvo postav znovu můžete vytvářet jen s respektem ke canonu - například, hrát za otcem zbožňovanou dceru Severuse Snapea je k charakteru postavy hloupost. Hrát ale jeho sestru, nebo sestřenici? V rozporu s canonem, ale taková postava se dá vymyslet tak, aby původní děj nijak zvlášť nenarušovala.
Postavy které nahrazují místo některé z původních postav jsou také povoleny - tohle platí především pro profesory na škole. Pozice např. ministra kouzel, ředitelů kolejí, Albuse Brumbála, Hagrida a Arguse Filche by měly zůstat svým canonovým postavám, ale vedoucí většiny ministerských odborů a další posty zaměstnanců školy jsou volné - samozřejmě jako možnost hrát za původní postavy.
V seznamu postav můžete rychle zjistit, jaké pozice jsou již zabrané a jakými charaktery - všechny které v seznamu napsané nejsou jsou tedy volné.

▷Registrace?

Registrace slouží ostatním hráčům pro přehled jaké posty jsou již zaplněné, jaké původní postavy už někdo hraje, a celkově pro přehled. Slouží také správcům hry k tomu, aby si byli jistí že hráči ví jaké prostředí ve hře je a zda jejich postava do něj podle registrace bude sedět. Je to velmi jednoduchý proces - zkopírujete formulář ze článku Registrační formulář do textového editoru nebo do emailu, vyplníte ho informacemi o postavě za kterou chcete hrát, a formulář spolu s fotkou vaší postavy odešlete na uvedený email. Správce si registraci prohlédne, a pokud je v pořádku, uveřejní ji na web. Pokud něco není v pořádku, nic se neděje - správce vám zpětně napíše jaké byly v registrace nesrovnalosti a může být poté schválena.
Obvykle správce odpovídá na registraci do několika hodin - pokud se tedy neozve do 24 hodin po odeslání, zkuste ho zkontaktovat znovu (klidně i na chatujme), zda nedošlo k nějakým technickým potížím.

▷Délka a psaní zpráv do hry?

Délka i styl jakým píšete do hry záleží jen a jen na vaší preferenci. Samozřejmě každému vyhovuje něco jiného, a je jen na vás jestli si najdete spoluhráče se kterými si délkou a stylem postů vyhovujete, nebo se přizpůsobíte situaci.
Hra a psaní "postů" do hry je na chatu odlišné než v diskuzích. Hraje se v reálném čase, post za postem, narozdíl od diskzí kde můžete napsat zprávu do hry, a další třeba i za několik dní. Na chatu můžete přijít, a okamžitě s rychlými reakcemi hrát - nemusíte zpětně přemýšlet co se vlastně ve hře od minulého postu dělo, lépe se emocemi vžijete do situace, a hra je zábavnější a dynamičtější. Nevýhodou je pokud máte na hru opravdu extrémně málo času, a stihnete třeba napsat do hry jen pár postů než zase musíte odejít. V takových případech je možné si poslední zprávy do hry uložit, a poté pokud spoluhráč chce na ně navázat příště - narušuje to ale real-time plynutí času na místnosti, a není tedy na místě tak hrát pravidelně.